Forum Smocze Cesarstwo

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dzikie Pola

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Smocze Cesarstwo Strona Główna -> Słownik RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szpaner
_________________________
_________________________



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 630
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 3:10, 31 Sty 2008    Temat postu: Dzikie Pola

Dzikie Pola – polska gra fabularna. Pierwsza edycja z 1997 roku wydana przez Wydawnictwo MAG była autorstwa Jacka Komudy, Marcina Baryłki, Macieja Jurewicza, druga edycja z 2005 wydana przez firmę MAX PRO została opracowana przez Jacka Komudę, Michała Mochockiego i Artura Machlowskiego i jest pod patronatem portalu Valkiria. Na popularność tej gry wpływa przede wszystkim klimat dawnej Polski, który jest niepowtarzalny i zupełnie inny niż w innych grach zagranicznych wydawców.

Realia

Akcja gry toczy się w Rzeczypospolitej od II połowy XVI, poprzez wiek XVII do XVIII, przy czym autorzy polecają grę w czasach jej największej świetności, a przy tym największych niepokojów wojennych w polskiej historii.

Gra

Gra polega na rozgrywaniu przygód, których przebieg planuje prowadzący (wyznacza możliwe rozwiązania). Przygoda powinna mieć oznaczony cel – np. pokonanie wroga graczy, rozwiązanie zagadki śmierci brata wojewody, itp. Do niego prowadzi Starosta, zaś zadaniem graczy jest jak najpełniejsze wczucie się w klimat gry i oczywiście rozwiązanie problemu, który stawia przed nimi przygoda. Przygody powinny się trzymać tła historycznego (prawdziwych postaci i zdarzeń). Jednakże możliwa jest sytuacja, w której gracze powodują zmianę biegu historii.

Swoje miejsce w systemie znalazła również magia – jednak swoista, staropolska magia – tajemnicza i ukryta przed oczyma ludzi, odmienna niż w grach fantasy – ma ona bardziej historyczny charakter (jak kontaktowanie się z duszami zmarłych i wróżby).

Gracz wciela się w postać szlachcica-sarmaty, który z początku bez ziemi i względów może wsławić się swoim honorem i odwagą, stając się jednym z ważniejszych i majętniejszych panów (można się wcielać również w postaci cudzoziemców). Kampanię prowadzi Mistrz gry (nazywany w tym systemie Starostą Gry) – on jest twórcą historii, on prowadzi graczy przez wszelkie wydarzenia, aby mogli dotrzeć aż do szczęśliwego (lub nie) zakończenia rozgrywki.

Najważniejszym zadaniem Starosty jest przedstawienie grającym w jak najlepszy i najdokładniejszy sposób otaczającego ich świata, natomiast w jak najmniejszym stopniu korzystanie z rzutów kostką (które są jednak niemal niezbędne – choć gra bez nich jest możliwa).

Panowie Gracze – postacie, stworzone przez grających są przelane na papier w postaci konotacji (karty postaci). Jest na niej określone przez współczynniki (jak Krzepa, Mądrość czy Odwaga), to jak i w jakich kierunkach utalentowany jest bohater.

Mechanika

Systemu 1 edycji

Gra opiera się na podręczniku Dzikie Pola, wydano także dodatki: W stepie szerokim i Ogniem i mieczem (autorzy: Andrzej Łukasiak i Jacek Komuda) .
Niezbędna jest kostka dziesięciościenna (cechy charakterystyczne w skali procentowej – liczba 40 oznacza 40% szansę na wykonanie jakiegoś ustalonego przez Starostę zadania), a także sześcienna (wynik niższy niż rzut kostką – test pomyślny dla gracza).

Systemu 2 edycji

Gra opiera się na podręczniku Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu, planowane są dodatki (Vademecum gracza).
Mechanika uległa znaczym zmianom, m.in. zamiast kości dziesięciościennej i procentowych modyfikatorów używa się kosci dwudziestościennej i opisowych modyfikatorów. Mechanika jest stosunkowo prosta z wyjątkiem systemu walki, który jest bardziej taktyczny, dając graczom kilkadziesiąt manewrów przy walce bronią białą i palną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Smocze Cesarstwo Strona Główna -> Słownik RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin